Vanliga frågor

Vad händer med mina personliga uppgifter?
Genom de formulär vi använder hanterar vi dina personuppgifter mycket noggrant. Det är vår policy att inte lämna ut några uppgifter.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
Klicka på ”Glömt lösenord” på hemsidan, skriv in ditt användarnamn och din mailadress som du normalt använder till Returklubben så får du ett nytt lösenord.

Vart kan jag skicka mina tomma bläck/toner?
Din sändning kommer att bli upphämtad utan kostnad, förutsatt att din låda innehåller 25 produkter från listan över godkända produkter. Listan hittar du under: ”Tomma toner att hämta upp”

Hur mycket kostar en returlåda?
Ingenting, den är helt gratis.

Kan jag skicka till Returklubben?
Du kan skicka alla dina bläck och toner, förutsatt att du har minst 25 st. av produkterna från listan över godkända märken att returnera i vallistan.

Returklubben kan inte acceptera tonerflaskor, färgband, batterier eller annat avfall från följande märken: Develop, Epson, Gestetner, Infotec, Kyocera Mita, Lanier, Minolta, Naschuatec, Oce, Philips, Rex Rotary, Ricoh, Sagem, Savin, Sharp, Tally, Toshiba, Utax och Xerox.

Måste jag sortera min sändning?
Nej, det är inte nödvändigt.

Kan jag som privatperson  lämna mina tomma produkter till Returklubben?
Om du har färre än 25 artiklar kan du lämna in dem till någon av våra insamlingspartners, för att hitta närmaste partner, klicka här.

Vad händer med de tomma produkterna som samlas in av Returklubben?
De insamlade produkterna processas noggrant för återanvändning så att vi kan erbjuda nya produkter av god kvalitét och till ett lägre pris.

Har du andra frågor eller  kommentarer som inte besvarats ovan? Kontakta då någon hos kundservice eller skicka ett e-mail.

Vi kommer att besvara din fråga så snart vi kan.